Konzorcij Telemacha Slovenija, Telemacha Hrvaška, DARS-a, Fakultete za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in hrvaškega podjetja OIV je danes predstavil projekt 5G Adria. Ta raziskuje in analizira pogoje za vzpostavitev infrastrukture 5G za prihodnjo nadgradnjo mobilnosti in povezljivosti Slovenije in Hrvaške. Projekt se od januarja izvaja v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope CEF – Digitalno (CEFDigital) in bo zaključen junija letos. Končni cilj je zgraditi most 5G: pot v pametnejši jutri.
V okviru tega edinstvenega projekta 5G Adria, ki povezuje dve članici Evropske unije, Slovenijo in Hrvaško, so partnerji analizirali in uskladili pasivno in aktivno infrastrukturo s trenutnimi zmogljivostmi omrežja, ki že sedaj podpira upravljanje prometa vzdolž sredozemskega avtocestnega koridorja. Raziskavo so na posebnem dogodku na Otočcu predstavili Milan Berlič (Telemach Slovenija), Danijela Bistrički Morović (Telemach Hrvaška), Jaka Gorišek (DARS), Tomi Mlinar (Fakulteta za elektrotehniko UL) in Nenad Šlibar (OIV).
Študija predstavlja osnovo za razvoj prihodnjih omrežij in storitev, ki bodo zagotavljali boljšo pretočnost, večjo varnost na cestah, izboljšano komunikacijo med avtomobili, manj zastojev in nesreč. Projekt se osredotoča na strateški koridor in vzpostavlja povezljivost med severno jadranskima pristaniščema Koprom in Reko. Koridor se začne v Kopru in nato poteka skozi Ljubljano do mejnega prehoda Bregana ter se nadaljuje na Hrvaškem do Zagreba in Reke. V Sloveniji obsega 207 km avtoceste, na Hrvaškem pa 171 km in ob tem prinaša rezultate ter predvidene nadaljnje korake, ki bi jih bilo mogoče prenesti na druge koridorje v obeh državah.
V okviru študije so proučili možnost uvedbe povezanega in avtomatiziranega prometa (CAM) z izboljšanimi prometnimi informacijami in upravljanjem. Pri tem so se osredotočili predvsem na zagotavljanje varnosti, pretočnosti in izboljšano komunikacijo med avtomobili, kar zahteva gostejšo pokritosti z omrežjem 5G, visoko zmogljivost prenosa podatkov, nizko zakasnitev storitev in visoko storitveno zanesljivost. Študija tako postavlja temelj za visokozmogljiva omrežja naslednje generacije, ki bodo omogočala najnaprednejše aplikacije za varno in učinkovito delovanje avtonomnih vozil.