Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne trende in navade Slovencev. Raziskava razkriva porast spletnega nakupovanja, saj vedno več vprašanih verjame, da je tovrstno nakupovanje varno. Kot v preteklem letu je še vedno največ nakupov opravljenih v slovenskih spletnih trgovinah. V primerjavi z gotovino, ki z leti upada, se krepi uporaba plačilnih kartic, na priljubljenosti pa tudi pridobiva plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami. Po podatkih raziskave je tako vse manj tistih, ki vztrajajo pri starih plačilnih navadah, napovedujejo celo, da bodo v prihodnje več plačevali brezstično. V anketi je sodelovalo 53 odstotkov moških in 47 odstotkov žensk. Podatki so reprezentativni po spolu, starosti in regijah.

Slovenci vse bolj zaupajo spletnim plačilom. Občuten je porast plačil z mobilnim telefonom

Spletno nakupovanje je vse bolj priljubljena praksa nakupovanja, na katerega prisega že več kot tri četrtine Slovencev (78 %), med njimi skoraj petina po spletu nakupuje pogosto (32 %). Kar 70 % Slovencev pa je nakup opravilo v mesecu oktobru.

87 % Slovencev zaupa, da je spletno nakupovanje varno. Skeptikov je malo, polovica se jih boji zlorabe kartice, tretjina pa ne zaupa spletnim trgovinam in plačevanju po spletu.

Z leti zaznavamo porast plačil z mobilnimi telefoni in storitev mobilnega bančništva, te v letošnjem letu uporablja 80 % Slovencev; 67 % jih uporablja mobilno banko (pregled finančnega stanja, plačevanje e-računov, izvrševanje plačilnih transakcij), 52 % jih mobilni telefon uporablja za potrjevanje spletnih nakupov (46 % v letu 2021, 35 % v letu 2020, 32 % v letu 2019). Več kot polovica Slovencev (57 %) je že uporabila mobilni telefon za plačilo nakupa, 17 % pa (redno) uporablja telefon za plačevanje na  fizičnih prodajnih mestih. Pri mobilnem plačevanju Slovenci večinoma najbolj zaupajo aplikacijam lastne banke (56 %).

Največ nakupov opravljenih v slovenskih spletnih trgovinah. Moda je glavni navdih 

Največ Slovencev preko spleta še vedno kupuje oblačila, obutev in modne dodatke (58 %), takoj za tem pa elektronske izdelke (38 %) in kozmetične izdelke (26 %). Tudi nakupi vezani na prosti čas ne zaostajajo, v letošnjem letu je namreč več Slovencev (25 % v primerjavi 16 % l. 2021,) po spletu kupilo turistične produkte (karte, prenočišča, vstopnice), 20 % (v primerjavi s 14 % 2021) pa storitve turističnih agencij. Prav tako je več Slovencev po spletu kupilo vstopnice za kulturne prireditve (porast s 16 % v letu 2021 na 22 % v letu 2022)  ter hrano in pijačo v restavracijah, ki ponujajo dostavo na dom (občuten porast z 8 % v letu 2021 na 19 % v letu 2022).

Porast priljubljenosti plačilnih kartic. Brezstično plačevanje po mnenju Slovencev zagotavlja boljšo uporabniško izkušnjo

Če je še pred dvema letoma plačilno kartico imelo 77 % Slovencev, se je z letom 2022 delež povečal na 87 % Slovencev, kar kaže na precejšen porast v primerjavi s preteklim letom in več kot deset odstotno rast v primerjavi z letom 2020.

V skladu s tem se je uporaba plačilnih kartic v letošnjem letu povečala za približno sedem odstotnih točk, iz 57 % na 64 %, največ nakupov na prodajnih mestih pa je bilo opravljenih z debetno kartico (53 %). Na drugem mestu še vedno plačevanje z gotovino, ki ga ima najraje dobra petina Slovencev (22 %), a kot kažejo izsledki, na priljubljenosti postopoma pridobiva plačevanje z mobilnim telefonom in drugimi pametnimi napravami.

Ključne ugotovitve:

  • Spletno nakupovanje postaja vse bolj priljubljeno – več kot tri četrtine Slovencev nakupuje preko spleta(78 % v letu 2022), samo v mesecu oktobru 2022 je spletne nakupe opravilo 70 % vprašanih.
  • Največ nakupov na prodajnih mestih je bilo v letošnjem letu opravljenih z debetno kartico (53 %). V spletnih košaricah so se najpogosteje znašla oblačila, obutev in modni dodatki (58 %), ter elektronski izdelki (38 %) in kozmetični izdelki (26 %).
  • Slovenske spletne trgovine ostajajo bolj priljubljene kot tuje: 43 % prebivalcev pogosteje nakupuje v slovenskih spletnih trgovinah; le petina jih pogosteje nakupuje v tujih spletnih trgovinah (20 %).
  • Najpogosteje uporabljena metoda avtentikacije v letošnjem letu je potrjevanje spletnih plačil v aplikaciji mobilne banke/mobilne denarnice (22 %). Tej sledita varnostna koda preko SMS-a/varnostna koda v mobilni banki (18 %) ter PIN-koda (15 %).
  • Največ Slovencev bi ob plačilu s plačilno kartico želelo svoj nakup potrditi z biometrično metodo skeniranja prstnega odtisa (21 %). Čedalje več bi jih spletne nakupe želelo potrditi v aplikaciji mobilne banke oz. mobilne denarnice (12 % v letu 2022; 7 % v letu 2021; 4 % v letu 2020).
  • Več kot tri četrtine Slovencev menijo, da dobro ravnajo s svojim denarjem (78 %); a le 20 % jih v ta namen uporablja določena orodja (mobilno, aplikacijo, stroškovnik).
  • V letošnjem letu 18 % Slovencev poroča, da se je v letu 2022 finančna situacija njihovega gospodinjstva nekoliko poslabšala, 22 % jih poroča, da se je malce izboljšala, pri 47 % ostaja enaka. V naslednjem letu dni pa pričakujejo, da bo finančna situacija njihovega gospodinjstva ostala enaka (44 %), oziroma se bo celo nekoliko izboljšala (23 %).
  • Skoraj dve tretjini Slovencev menita, da glede na trenutno gospodarsko situacijo zdaj ni najboljši trenutek za večje nakupe (64 % ).

Pin It on Pinterest

Share This